Motivatsioon II osa

Jätkame motivatsiooni teemal. Arutame podcastis Edward Deci ja Richard Ryani isemääramise teooriat, mille fookus asetub küsimusel, kas inimeste erinevusi ja käitumist tingivad nii öelda „sisemised põhjused” või hoopis „välised põhjused“. Toetume Deci ja Ryani teadusartiklile „Isemääramise teooria ning sisemise motivatsiooni, sotsiaalse arengu ja heaolu hõlbustamine”. Artiklis on välja toodud, et uuringud tingimuste kohta, mis soodustavad või takistavad positiivse inimpotensiaali avaldumisele, omavad nii teoreetilist kui praktilist tähtsust, sest need võivad aidata kaasa sotsiaalsete keskkondade kujundamisele, mis optimeerivad inimeste arengut, tulemuslikkust ja heaolu. Isemääramise teooria selgitab just neid küsimusi. Stuudios on Egle Rumberg (Uulu põhikooli – direktor), Sirje Ellermaa (Kärla Kooli direktor), Külli Lumi (Pärnu- Jaagupi Lateaed Pesamuna – õppejuht), Jaanika Käst (Urvaste Kooli ja Valga Jaanikese Kooli direktor), Ivo Lille (G. Otsa nim. Tallinna Muusikakooli direktor).

“Motivatsioon” 2. osa transkriptsioon

Tere tulemast kuulama MÕTE podcasti podcast käsitleb eelkõige akronüümist mõte tulenevaid haridusteemasid. M nagu motivatsioon, Õ nagu õppimine, T nagu tagasiside, E nagu eestvedamine. Minu nimi on Egle Rumberg. Täna arutame podcastis Deci ja Ryani isemääramise teooriat, mille fookus asetub küsimusel, et kas inimeste erinevusi ja käitumist tingivad nii-öelda sisemised põhjused või hoopis välised põhjused. Toetume tänases podcastis Deci ja Ryani teadusartiklile “Isemääramise teooria ning sisemise motivatsiooni, sotsiaalse arengu ja heaolu hõlbustamine”. Saatekülalisteks on koolijuhid Ivo Lille – Georg Otsa nimeline Tallinna Muusikakool, Külli Lumi – Pärnu-Jaagupi Lasteaed Pesamuna, Jaanika Käst – Valga Jaanikese Kool ja Urvaste Kool ja Sirje Ellermaa – Kärla Põhikool.

1 2